Csók!

Hát nem is tudom mivel kezdjem. Talán időrendi sorrendben írom, talán így marad ki a legkevesebb.

Már reggel 9-re Megérkeztem a Párizs EST állomásra, percre pontosan befutott a vonat, pedig vagy 600 km.-t ment. A vonatozás előnye, hogy egyből a városban vagy, tehàt amint kilépsz az ajtón, egyből belekerülsz a város vérkeringésébe, és nem kell transzferbusszal még egy csomót utazni. Így el is indultam a Szajna felé, és hamar a Louvre mellett találtam magam. Magam se gondoltam volna, hogy bemegyek, mert bàr nem vagyok egy nagy mûzeumbuz`  azèrt a Louvreban tènyleg annyi kincs van összelopva összeszedve szerte a vilàgból, hogy aki alaposan meg akarja nèzni annak lehet 2 nap is kevès hozzà. Mèg szerencse, hogy èn nem akartam alaposan megnèzni, így 1,5  óra utàn màr ki is jöttem... :) tudom mit gondoltok, de legalàbb làttam a Mona Lisat, meg a Libertèt, èlőben:) Meg az egyiptomi tàrlatot. (mentsègemre legyen, nem is volt sokkal  több időm)

Aztàn egy kis barangolàs utàn (Tuilerise kert, Szajna part, Eifel torony, Orsay, Les Invalides) du.3 ra elmentem a Notre Damehoz ahol talàlkoztunk a Dàviddal, ès apukàjàval. Megebèdeltünk, majd ketten elkezdtük bejàrni a mèg nem làtott rèszeket. Champs Élyséest, Diadalívet, Luxembourg kertet, Sacrè-Coeurt, stb... Pàrizs tènyleg különleges vàros, hihetetlen sok làtnivaló van, ès van egy varàzslatos miliője ami leírhatatlan(legalàbbis èn nem tudom, de akit èrdekel, vegyen elő egy Ady kötetet) Mindenesetre a kilàtàs a Diadalívről, vagy a Montmarte tetejèről iszonyat szèp, főleg este amikor ki van vilàgítva a vàros. Rengeteg szèp ès èrdekes dolgot làttunk, amit othon nem làtni(pèldàul hosszú sorokat egy Louis Vuitton bolt elött...),ettünk finom sütit, aminek elfelejtettem a nevèt,ès sokat beszèlgettünk.  Az este fèmpontyja fènypontja a Belga söröző volt, ahol kiràlyabbnàl kiràlyabb söröket kóstolva pihentük ki a nap fàradalmait, azt hiszem mindkettőnknek örök emlèk marad. Na korànt se csak a sörök miatt. Malyd egy kis latin negyedi kitèrő utàn tèrtünk vissza a hotelba szunyókàlni. Màsnap megreggeliztünk aztàn elvàltak útjank, Dàvid ment az expora, èn meg mèg megnèztem nappal is a montmarte ès a monteparnasse környèkèt, mèg egy utolsót kàvèztam, aztàn mentem vissza az àllomàsra...

NA  kèpek...

P1050066.JPGP1050084.JPGP1050090.JPGP1050104.JPGP1050110.JPG

 

A bejegyzés trackback címe:

https://colmar.blog.hu/api/trackback/id/tr333420828

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása