Basel

2011.11.13. 21:52

Sziasztok!

Ma reggel felcsücsültem a vonatra, ami nagyon kedves és aranyos volt, mert elvitt Baselba. Szerencsére nem egy óriási város, legalábbis ami klasszikus értelemben vett várost illeti, mert az aglomerációja a hármas határ miatt jó nagy, de az említésre méltó óvárosrész szépen bejárható egy nap alatt. Fél 10-re ide is értem és kb. 10 után pár percel találtam is egy jó nagy templomot,(mint később megtudtam a baseli székesegyház:)) amibe be is mentem. Nagyon szép hatalmas templom , ráadásul protestáns, és pont akkor volt Istentisztelet(reméltem, hogy itt is 10kor kezdik). Mivel az Istentisztelet németül volt, szinte semmit sem értettem meg belőle, de az volt a csodálatos, hogy ugyan egyáltalán nem tudok németül, ezt a mondatot valahogyan, megértettem:"Dein Volk ist mein Volk, und dein Gott ist mein Gott." (Ruth mondja Naominak)  Még egy szép kórusmű is volt közben, meg a végén is, szóval egészen elérzékenyültem:) Öregszem... 

Azóta bejártam Baselnek a Rajna másik oldalán lévő részét, ami nem volt valami parádésan szép, így vissza is jöttem az óvárosba, ahol már éledezik a karácsonyi vásár, szóval a hideg ellenére is jó sokan vannak az utcán.  A belvárosban nagyon kis aranyos házak vannak, tele  virágokkal, és mindegyikben van valami különleges. 

Az eddigi sztereotipiáim Svájccal egyfelől leomlottak, mert láttam egy szalvétát ami nem volt szabályosan összehajtva szemetet, és falfirkát is, szóval itt se mindenki órásmester, meg gyógyszerész. De azért majdnem mindenki mert pl.  álltam egy olyan piros lámpánál ahol egy árva autó nem jött, a mellettem álló muki meg szépen várt 4 percet mire azt mondta magában, hogy"jó akkor ez tényleg nem működik". Pedig mindkettőnk számára kb. 20mp. után egyértelmű volt, én meg úgy voltam vele, megnézem magamnak meddig húzza az öreg. 

Most pedig itt ülök egy McDonald's-ban ami így vasárnap délben nem valami lélekemelő, de van freeWifi, és lehet euróval fizetni. Délután még körülnézek, megkeresem az a házat ahol Kálvin írta az Institúciót, hátha megtalálom.Meg esetleg a stadiont, bár félek, hogy az nem a központban lesz. Vonat sűrűn jár vissza Colmarba, de azért jó lenne estére visszaérni. 

Na kihűlt a kávém, és a krumpli is elfogyott, szóval továbbállok, csók...

IMG_0022.JPGIMG_0016-1.JPGIMG_0023-1.JPGIMG_0048.JPGIMG_0041-1.JPG

 

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://colmar.blog.hu/api/trackback/id/tr533374320

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

villo 2011.11.14. 13:20:44

Legközelebb gyere el hozzánk is! Baseltől már csak 2 óra asszem vonattal:)!
süti beállítások módosítása